İş

Yakında Tüm Sosyal Medya Reklamları Böyle Çekilecek: Yeni Nesil “İçerik Toptancısı” ile Tanışın

Sosyal medya ve reklamcılık, platformların doğuşundan beri hayatımızda olan bir şey. Ancak reklamlar diğer mecralardan farklı olarak firmaların kendi hesaplarından değil, geniş bir kitleye sahip olan ve bu kitleye bir şeyler sunan sosyal medyadan alınmaktadır. etkileyiciler aracılığıylaidam ediliyor.

Bu bölünme her geçen gün büyürken, iş modelleri de gelişmeye devam ediyor. Geçen Mart ayında Endonezya’da başlatılan bir girişim bu konuyla ilgili. sektöre yeni bir ışık tutmayı başardı.İşletme, yerel içerik üreticileri ile markaları bir araya getirerek, içeriklerin tek bir fiziksel çatı altında üretilmesini sağlamakta ve içerikleri hem aracı hem de sunucu olarak barındırmaktadır.

Daha açılmadan 400 bin dolarlık yatırım aldılar!

Social Bread adlı bu girişim, faaliyete geçmeden önce de büyük bir yatırım almayı başarmıştı. 2020 yılında Edho Zell, Lydia Susanti, Messiah Richardo ve Ester Jeanette tarafından kurulan şirketin daha önce sahibi East Ventures ve Living Lab Ventures idi. 400 bin dolarlık fonalınmış.

Bu fonun kullanım hedefi ise “ Ticaret ekosistemini etkilemek için farklılaştırılmış bir teknoloji platformu geliştirmek ” paylaştı. Peki nedir bu platform? Hadi bakalım.

Diğer reklam/influencer ajanslarının bu girişimden farkı nedir?

Social Bread temelde hem markayı hem de içerik üreticilerini günümüzde faaliyet gösteren influencer ajansları ile buluşturuyor. Ancak işi yürütme aşamasında, hem dünyada hem de kendi ülkesinde. kendisini rakiplerinden ayırır.

Social Bread’de kabaca adım adım şu şekilde çalışır:

  • Küçük ve orta ölçekli işletmeler ihtiyaçlarını, işlerini ve amaçlarını Sosyal Ekmek’e anlatıyor.
  • Social Bread, takipçi sayısı, hedef kitle ve platform türü, içerik türü gibi faktörleri bir araya getirerek işletmeye uygun influencer’ı seçer.
  • İşletmenin rakiplerinden ayrıldığı yer burasıdır: Social Bread iş yan kuruluşuna dahil olan etkileyiciler kendi binasında yarattığı yerçekimi alanlarında.içerik üretir.

Social Bread bu sayede sosyal medya yönetimi açısından zayıf olan işletmeler ve içerik üreterek para kazanan influencerlar için içerik üretme yeri sunmaktadır. Üstelik bu yerde tema-tema-ayrıştırılmış odalar da dahildir. Oda sayısı hiç de az değil:

()

()

Ayrıca neredeyse hiçbir yerde olmayan fikirleri var:

Sosyal Ekmek, sosyal medyada paylaşılacak içeriklerin üretimine aracılık etmenin yanı sıra, canlı yayın hizmeti de sunuyor. İçerik üreticileri yukarıdaki görsellerde gördüğünüz odalarda canlı yayın açıyor, eserlerine alıcı arıyor ve eser canlı satılıyor.

Bu arada “neredeyse hiçbir yerde” diyoruz çünkü canlı yayın ile alışveriş fikri ülkemizde uzun süredir var. ClickMeLive gibi platformlar ve yurt dışı tarafındande uygulanmaktadır.

Ardından Sosyal Ekmek’in geldiği bu fikri yakın gelecekte tüm dünyada görmemiz oldukça olası. Çünkü hem içerik üretimi, hem marka-influencer ilişkisi hem de influencerlar için gelir garantisi tek çatı altında veriliyor. Elbette bu çatı hem markalardan hem de influencerlardan board alarak büyük faydalar sağlayabilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu